خانه » روش های موفقیت » آیا آداب کسب و کار را می دانید؟

آیا آداب کسب و کار را می دانید؟

قوانین آداب معاشرت ممکن است دستور دهند که مثلا برای ارسال یک هدیه ی عروسی یک سال وقت دارید، اما وقتی از قدردانی در کسب و کار صحبت می‌شود، ارتباطات شما باید در لحظه باشد.

اغلب اوقات، ما آن‌قدر مشغول بیرون آمدن و تمام کردن یک رابطه ی کاری هستیم که اهمیت «بخشیدن» را فراموش می‌کنیم. حتی گفتن چیز ساده‌ای مانند: «متشکرم».

در این جا یک قانون ساده و سرانگشتی وجود دارد: هنگامی که امر مثبتی در زندگی حرفه‌ای تان اتفاق می افتد، آن را تا یافتن فردی که کمک کرده اتفاق بیافتد دنبال کنید و قدردانی‌تان را نسبت به او بیان کنید. موفقیت در یک خلاء اتفاق نمی‌افتد.

مطمئن باشید که قدردانی‌تان به میزان مناسب است. به وجود آمدن یک فرصت بزرگ و یا تقاضای مقدار زیادی پول به بیش از یک ایمیل با عجله نیاز دارد. قالب قدردانی، باید نسبت به اهمیت آن فرصت، متناسب باشد.

همچنین روشی که از طریق آن تشکر می‌کنید می‌تواند بخشی از نام تجاری شما باشد. یادداشت‌های شخصی من در فیش‌های سفارشی فرستاده می‌شوند و من با ستاره‌های رنگی متصل به پاکت‌نامه شناخته شده‌ هستم. از این طریق آگاه می‌شوید نامه از طرف من است. امسال، با دادن کتاب «برنامه ی بازی» به عنوان یک تشکر از شما برای یک تماس کاری جدید، به روز شده‌ام.

بهتر از همه، قدردان بودن مزایای بی‌شماری برای رفاه خودتان دارد. تمرکز بر روی افراد، فرصت ها و شرایطی که باید برای آن سپاس گزار باشید شما را در یک مکان مثبت و ممکن قرار می‌دهد. در این جا لیست شخصی من از اقداماتی که نیاز به تشکر دارند و نحوه ی تشکرم آمده است. در صورت تمایل از آن استفاده کنید و یا روش‌های خود را ایجاد کنید.

۱ – از شما برای ارتباط با جدیدترین مشتری‌ام متشکرم
اگر یک ارتباط برای شما درآمدی داشت، تشکر کردن هم مهم و هم فوری است. من برای فردی که مشتریان جدیدی به من ارجاع داده که در نهایت از خدمات من استفاده می‌کنند، یک هدیه می‌فرستم. این کار هزینه ی کمی برای من دارد.

۲ – از شما برای شرکت در این جلسه متشکرم
چه یک مصاحبه ی شغلی یا جلسه ی مشتری مداری بالقوه داشته باشید، افراد خلاق، در این جلسات درهای بی شماری را بر روی فرصت های حرفه‌ای و کاری باز می‌کنند.

۳ – از شما برای رساندن من به آن رسانه و یا فرصت سخنرانی متشکرم
برخی از مصاحبه‌های با ارزش من با رسانه‌ها، نتیجه ی ارتباطم با افراد مشترک است و هر یک از سخنرانی‌هایم نتیجه ی یک ارتباط حرفه‌ای بوده است. من ایمیل تشکر حرفه‌ای هم برای مصاحبه‌کننده و هم رابط ارسال می‌کنم.

۴ – از شما به خاطر آن معرفی متشکرم
یک ایمیل ساده برای تشکر از کسی که یک مخاطب جدید معرفی کرده ارسال می‌کنم، اما مطمئن باشید فراتر از آن معرفی رفته و منجر به یک پروژه ی جدید می‌شوید.

۵ – از شما برای دعوتم به آن واقعه متشکرم
راهنمایی‌ها در مورد رویدادهای بزرگ کسب و کار و یا شبکه‌سازی، لایق یک تشکر از طریق تلفن یا ایمیل هستند.

۶ – از شما به خاطر مشاوره‌های رایگان تان متشکرم
هنگامی که یک مشاور حرفه‌ای، یک شخص خویش‌فرما، و یا یک فرد سطح بالا بدون هزینه برای من زمان می‌گذارد، من از آن ها با یک هدیه ی ساده به طور ملموس تشکر می‌کنم. زمان آن ها درآمدشان است، بنابراین ضروری است از این مسأله که آن ها محصول خود را به صورت رایگان به من داده‌اند، آگاه باشم.

۷ – از شما به خاطر انعطاف قوانین به خاطر من متشکرم
آیا شما یک ورودی افتخاری برای یک رویداد یا یک تخفیف ویژه در یک سرویس دریافت کرده‌اید؟ من بسته به مقدار این موضوع، یک یادداشت یا یک هدیه ارسال می‌کنم.

« از شما برای عالی بودن متشکرم.»

برخی از افراد منبع مستمر الهام، انگیزه و فرصت هستند. من آن ها را با غافل‌گیر کردن شان توسط یک نسخه از کتابم، یک توصیه ی ناخواسته در LinkedIn، به اشتراک‌گذاری محتوای آن ها در شبکه‌های اجتماعی‌ام، معرفی شخصی آن ها، ارسال مقالات مربوط به صنعت‌شان، فرصت‌های رسانه‌ای متزلزل، انجام کار محبوبم، ارسال یک کارت دست‌نوشته ی کلاسیک البته با ستاره‌های رنگی و … در دایره ی قدردانی‌ام نگه می‌دارم.

منبع : iranvis.com