خانه » سلامتی و بهداشت » اهمیت تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش در موفقیت افراد

اهمیت تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش در موفقیت افراد

چگونه مراقبت از جسم می‌تواند بر نحوه عملکرد فردی ما در محیط کار تأثیرگذار است؟ جیم شدن از محل کار آن ‌هم دو بار در هفته فقط به این دلیل که احساس می‌کنید بود و نبود شما تأثیری ندارد و فردی ناتوان هستید زنگ هشداری برای شما است. به یاد داشته باشید عادت‌های منفی می‌تواند بر روی شادی و خلاقیت شما تاثیر بگذارد. به‌ عنوان ‌مثال، سفارش غذای آماده به ‌جای پخت‌ و پز خانگی برای فرار از دردسرهای خرید مواد اولیه و آماده‌سازی آن به ‌مراتب مضرتر از کمکی است که می‌کند. در این متن تلاش کرده ایم تا شما را متقاعد کنیم توجه بیشتری به ‌سلامت، تغذیه، استراحت و ورزش خود داشته باشید.

تغذیه مناسب به‌سلامت جسم و افزایش قدرت ذهن کمک می‌کند

آیا می‌دانستید برخی از گروه‌های غذایی می‌تواند هوش شما را افزایش دهد؟ برای افراد کارآفرین و خلاق بهترین و سالم‌ترین خوراکی جهت بهبود کارایی مغز شامل: چغندر، ماهی، توت، گوشت کم‌چرب و گردو است. خوردن این غذاها قدرت تمرکز و حافظه شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر این برای داشتن خوابی آسوده از میگو یا عسل طبیعی استفاده کنید. البته زمان بندی برای وعده‌های غذایی بسیار مهم است. اجازه ندهید گرسنگی شما تعیین‌کننده زمان وعده‌ها غذایی باشد. تحقیقات نشان داده بهترین زمان برای خوردن صبحانه بین ۷ تا ۷:۲۰، ناهار ۱۲:۳۰ تا ۱۳ ظهر و شام بین ۶ تا ۶:۳۰ شب است. هر چند ممکن است پیروی از این روش کمی دشوار باشد ولی به ‌مرور به عادت تبدیل می‌شود. داشتن یک دستورالعمل غذایی سخت‌گیرانه نیازمند تغییری بنیادی در رژیم و برنامه غذایی است تا بتوانید انرژی روزانه خود را دریافت کنید.

کار بی‌وقفه موجب کاهش بازده می‌شود

یکی از مضرترین عادت‌های رفتاری که امروزه ذهن اغلب محققین را به خود مشغول کرده است چگونگی تأثیر کم‌خوابی بر روی افراد است. آن‌ هم در شرایطی که ما به ‌اشتباه به تشویق افرادی می‌پردازیم که ۴۸ ساعته تمرکز خود را بر کار خود معطوف می‌کنند. کارآفرینان موفقی مانند آریانا هافینگتون و مارک اندرسون اولویت اولشان خواب کافی شبانه است. افراد شاغلی که دائماً شب‌ زنده‌داری می‌کنند به ‌زودی از پا درخواهند آمد. پس هیچ‌گاه خواب کافی را از خود دریغ نکنید. علاوه بر این کار بیش ‌از حد و دشوار، خود سبب کاهش خلاقیت و نوآوری در افراد می‌شود. بر اساس مطالعات جداگانه ایی که پیرامون تأثیرات خواب کافی در دانشگاه پزشکی هاروارد انجام‌ گرفته است، نشان می‌دهد که فقدان خواب کافی به‌طور حتم تأثیرات مخربی بر روی سلامتی و حتی نحوه فعالیت‌های حرفه ایی افراد خواهد گذاشت.

خواب ناکافی می‌تواند بر روی قدرت تصمیم‌گیری، حالات روحی و روانی، توانایی یادگیری و حتی به خاطر آوردن اطلاعات تأثیری منفی بگذارد. همچنین احتمال وقوع حوادث رانندگی را افزایش می‌دهد. در بلند مدت کم‌خوابی همیشگی، می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری‌هایی از قبیل اضافه‌وزن، دیابت، مشکلات قلبی عروقی و حتی مرگ زود هنگام شود.

توجه داشته باشید انسانهایی که برای زمان خواب خود اهمیت قائل نیستند و معمولا تا دیر وقت بیدار می مانند، موفقیت رویایی برای آنها بیش نیست. شروع موفقیت از نظم و داشتن برنامه برای زندگی است.

در بیشتر مواقع افراد شاغل به این دلیل از زیرکار شانه خالی می‌کنند که در آغاز کار خود را ناتوان می‌بینند و در صورت ادامه این فعالیت اغلب دچار پرخاش و حتی فراموشی وظایف می‌شوند. پس کم‌خوابی می‌تواند شما را به فرار از محیط کار تشویق کند، هر چند که ممکن است در آغاز زیاد متوجه آسیب‌های آن نشوید.

انجام فعالیت‌های ورزشی علاوه بر سرزندگی و پویایی جسم به‌سلامت مغز هم کمک می‌کند

در مصاحبه ایی کوتاه با غول دنیای تجارت، ریچارد برانسون، وی گفت: “ورزش عملکرد مغز را در حد عالی نگه می‌دارد و حتی به من ثابت ‌شده است که با انجام بیشتر آن در طی روز علاوه بر تناسب ‌اندام و سلامتی، بازده‌ای دو برابر را در محیط کار خواهیم داشت.”

ورزش روزانه یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در طولانی ‌مدت سبب دست‌یابی به موفقیت می‌شود. در واقع، بیل گیتس و مارک کوبان، آگاهانه به این مهم می‌پردازند تا ورزیده و براق بمانند. برای کارآفرینان پرمشغله، راه‌هایی وجود دارد تا بتوانند گام ‌به ‌گام خود را با این شرایط وفق دهند. قبل از هر چیز، همیشه به یاد داشته باشید که تغییرات، هر چند ناچیز، سبب ایجاد تحولات عظیم و چشم‌گیر می‌شود.

برای شروع می‌توانید استفاده از پله‌ها را جایگزین آسانسور کنید. پیاده به محل کار بروید. چیزی نخواهد گذشت که تأثیرات این تغییرات را در کاهش استرس، افزایش اعتماد به ‌نفس و انرژی روزانه مشاهده خواهید کرد.

پس دیگر نگران اختصاص دادن زمانی خاص برای رفتن به باشگاه نباشید، حتی ممکن است با ایجاد این تغییرات بیشتر ازآنچه در باشگاه ممکن است به شما خوش بگذرد، لذت ببرید.

منبع : iranvis.com

x

حتما ببینید

راههای تقویت پاها با تمرینات ورزشی

بیشتر افراد در یک بازه زمانی، درد پا یا زانو را تجربه می کنند. با ...