خانه » روش های موفقیت » در محیط کار خود سر و صدا کنید، اما سر و صدای مثبت

در محیط کار خود سر و صدا کنید، اما سر و صدای مثبت

سر و صدا معمولاً به عنوان یک عامل مهم حواس پرتی قلمداد می‌شود و انسان ها همواره می کوشند تا از محیط های شلوغ و پر سر و صدا دوری کنند. اما بر خلاف سایرین، افرادی که در زمینه ی تجارت و یا مهندسی مشغول به کار هستند، یاد می‌گیرند که نسبت به سیگنال ها حساس باشند. زیرا آن ها می دانند که برتری سر و صداهای مثبت در محیط کار نسبت به سر و صداهای منفی، نشان دهنده ی موفقیت و رونق یک مجموعه است.

من در مورد اهمیت نوع مناسب سر و صدا برای یک تجارت کوچک در گفتگوی اخیرم با آقای «Brian Churney»، یکی از دو مدیر شرکت « Two Men and a Truck franchise » در« Greenville N.C » موارد کاربردی خوبی را آموختم.

« Churney » به من آموخت: « به طور کلی، یکی از چیزهای مورد علاقه ی من در مورد کار و داشتن شغل تجارت به سر و صدا و نویزها مربوط می‌شود ». برای او، نوع خاصی از سر و صدا، نشان دهنده ی این است که او جذب مشتریان جدیدی شده و نیازهای آنان را در بازار صنعتی و در شرایط بسیار رقابتی برآورده کرده است. از دیدگاه وی، او برای ارزیابی عملکرد خود در به دست آوردن و حفظ مشتریان، از تکنیک توجه به « سر و صدا» که همان سیگنال‌های مثبت هستند، استفاده می کند. همچنین او این تکنیک جذاب را به کارکنان خود نیز آموخته است.

۱ – به درخواست مشتری پاسخ مناسب بدهید.

برای « Churney »، صدای کلیدی اولیه، صدای زنگ تلفن است که او را آگاه می‌کند دلارهایی که برای تبلیغات او در بازاریابی صرف شده، در حال نتیجه دادن است و اکنون مشتریان به سمت فعالیت او جذب شده اند.

اطمینان حاصل کنید که پاسخ شما به سر و صدای مشتریانی که با شما ارتباط برقرار می‌کنند، به صورت حرفه‌ای است و منجر به فروش می شود.

گام حیاتی بعدی برای تجارت و فروش شرکت «Two Men and a Truck» برآورد هزینه ی دقیق برای حرکت به سوی آینده است. این کاری بزرگ و حرفه ای برای همه ی مجموعه هایی است که به سوی موفقیت حرکت می کنند.

با توجه به ایده ی «Churney» ،کلید دوم سر و صدا در کسب و کار او، صدای یک چاپگر برای ثبت سفارش کار بعد از یک تماس تلفنی است.

همان‌طور که «Dawn Kroeger»، مدیر ارتباطات و امور خارجی شرکت مادر «Churney» در لنسینگ میشیگان می‌گوید، سر و صدای بازاریابی در دنیا عوض شده و با رشد رسانه‌های اجتماعی تقویت شده است. او می‌گوید: «چیزی که در مورد این صداها، چه خوب یا بد، وجود دارد این است که آن ها را به هر حال در گوشه و کنار یک شهر می شنویم.»

۲ – هنگامی که کسب و کار جدید برنده می‌شود، ارتباط برقرار کنید.

داشبوردها (ابزار های کنترلی مدیریت) می‌توانند مفید باشند. اما فقط در صورتی که قابل مشاهده باشند و یا نشانه‌های صوتی تولید کنند. بنابراین تا زمانی که اطلاعات به طور منظم به همه ابلاغ ‌شود، ممکن است کارکنان به روش های بومی دیگری در کار روی بیاورند.

او می‌گوید: کلید سوم سر و صدا برای «Churney» ، صدای زمزمه ی موتورها است. این هم یک نشانه ی دیگر است برای این که نشان دهد تجارت دارد اتفاق می‌افتد. سر و صدای کامیون‌ها در بالاترین حد در یک صبح زیبا، یکی از لحظه های مورد علاقه ی اوست.

از آن جا که محل کار از بسیاری جهات با محیط خانه و آپارتمان‌ متفاوت است و بیشترین میزان کسب و کار در آن قرار می‌گیرد، تمرکز بر ایمنی برای «Two Men and a Truck» اهمیت حیاتی دارد.

بنابراین به صداهای موجود در محیط کار خوب دقت کنید، به این ترتیب شما می توانید مطمئن شوید که کارکنان بر انجام مجموعه وظایف خود در کار تمرکز کرده‌اند یا خیر.

۳ – روال پر سر و صدا ایجاد کنید.

«زنگ تعطیل شدن» صدایی است که با آن کارکنان کار خود را رها کرده و کاغذ بازی‌های خود را به پایان می‌رسانند. بدیهی است که پس از یک روز پر کار، کارکنان منتظر شنیدن این صدای دوست داشتنی باشند.

«Franchisor» نیز دیدگاه‌هایی دارد و معتقد است که ایجاد سر و صدا در جایی که افراد تجمع می‌کنند یک جنبه ی مثبت دارد و آن تبلور فرهنگ مشارکت است. به عنوان مثال همهمه و سر و صدای یک همایش یا سمینار بزرگ تجاری را در نظر بگیرید، یا حتی یک سالن بورس را. این ها سر و صداهای مثبتی هستند که رسیدن به یک موفقیت خوب را نوید می دهند.

۴ – یک کار موفقیت‌آمیز را با صدای بلند و به طور واضح جشن بگیرید.

«Two Men and a Truck» عملکرد تجاری خود را در جلسات سالانه بسیار مفید و خوب می‌داند. همچنین این شرکت جشن موفقیت را با کارکنان در دفتر شرکت، که باعث ایجاد سر و صداهای زیاد می شود، برگزار می‌کند. «Kroeger» می‌گوید: «خندیدن در اتوبوس برای مسافرت به دیترویت برای یک «Tiger game» یا صدای کودکانی که می‌خندند و در جشن شرکت، یک بالون آب را روی والدین خود منفجر می‌کنند، جزو صداهای دلنشین در محیط کسب و کار است».

پس یک جشن پر سر و صدا و مهیج برای کارکنان یک شرکت می تواند بسیار انرژی بخش و به یاد ماندنی باشد به گونه ای که کارکنان منتظر باشند تا باز زمان تکرار یک جشن بزرگ فرا برسد.

بنابراین سر و صدا (اگر به درستی استفاده شود) می‌تواند به عنوان یک منبع قوی انرژی در کار استفاده شود. پس به خاطر بسپارید که محیط کار شما وقتی دارای سر و صداهای مثبت و کاری است، پیامی را به شما و مشتریان منتقل می کند و آن پیام، رونق کسب و کار و ارتباط سازنده با کارکنان و مشتریان است. بنابراین به صداهای پیرامون محیط کاری خود به دقت گوش فرا دهید.

منبع : iranvis.com