خانه » آشپزی » طرز تهیه بیف استروگانف کلاسیک

طرز تهیه بیف استروگانف کلاسیک

مواد اولیه :

نودل پخته : ۴ فنجان  (معادل ۲۲۶ گرم نپخته)
آب گوشت بدون چربی و کم نمک : ۱ فنجان
استیک راسته بی استخوان : ۴۵۰ گرم
اسپری پخت یا روغن : به مقدار لازم
قارچ حلقه شده : (حدود سه فنجان) ۲۲۵ گرم
پیاز خرد شده : یک دوم فنجان
کره : یک قاشق غذا خوری
آرد : همه منظوره ق غ۲
نمک : یک دوم ق چ
فلفل سیاه : یک هشتم ق چ
خامه ترش (کم چرب) : سه چهارم فنجان
جعفری تازه خردشده : ۳ ق غ
برگ جعفری تازه (اختیاری) : مقداری

طرز تهیه :

گوشت را به صورت مورب به ورق های ۳ سانتی ببرید، سپس ورق ها را به قطعات ۵ سانتی ببرید.
یک ماهی تابه نچسب بزرگ را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید، ماهی تابه را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید. گوشت را به ماهی تابه اضافه کنید، دو دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای در بیایند بپزید. گوشت را از ماهی تابه خارج کنید، و در یک کاسه ی متوسط قرار دهید، گوشت را گرم نگه دارید. قارچ و پیاز را به ماهی تابه اضافه کنید، ۴ دقیقه بپزید، سپس ترکیب قارچ و پیاز را به گوشت اضافه کنید.
کره را در ماهی تابه روی حرارت متوسط آب کنید. آرد را اضافه کنید. یک دقیقه بپزید، با یک قاشق چوبی مرتب بهم بزنید. به تدریج آب گوشت را نیز اضافه کنید و محتوای ماهی تابه را دائم بهم بزنید. تا زمانی که حالتی غلیظ به خود بگیرد به پختن ادامه دهید، حدود یک دقیقه.
مخلوط گوشتی که در کاسه نگه داشتید، نمک، و فلفل را به ماهی تابه اضافه کنید. اجازه دهید به جوش بیاید. حرارت را کم کنید، و بگذارید ۴ دقیقه به جوشیدن ادامه دهد. ماهی تابه را از روی اجاق بردارید و بگذارید ۳۰ ثانیه کنار بماند. خامه ترش را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید.
نودل و جعفری خرد شده با هم ترکیب کنید. مخلوط بیف ( گوشت ) را روی نودل ها بریزید، و اگر خواستید با برگ های جعفری تازه غذا را تزئین کنید.

اطلاعات تغذیه ای:
مواد گفته شده در این دستور پخت برای ۶ وعده در نظر گرفته شده، هر وعده شامل دو سوم فنجان مخلوط بیف و دو سوم فنجان نودل می شود.
اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا است:
کالری در یک وعده: ۳۲۰
کالری از چربی در یک وعده: ۳۰ درصد
چربی در یک وعده: ۱۱٫۷ گرم
چربی اشباع در یک وعده: ۵٫۳ گرم
چربی غیر اشباع در یک وعده: ۳٫۹ گرم
چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۱ گرم
پروتئین در یک وعده: ۲۴٫۲ گرم
کربوهیدرات در یک وعده: ۳۶ گرم
فیبر در یک وعده: ۱٫۸ گرم
کلسترول در یک وعده: ۸۷ میلی گرم
آهن در یک وعده: ۳٫۱ میلی گرم
سدیم در یک وعده: ۳٫۵۵ میلی گرم
کلسیم در یک وعده: ۴۰ میلی گرم

منبع : سوران