خانه » روش های موفقیت » چگونه اهداف واقع‌گرایانه برای کسب و کار خود تعیین کنیم؟

چگونه اهداف واقع‌گرایانه برای کسب و کار خود تعیین کنیم؟

بسیاری از مردم در مورد برنامه های کسب و کار و نیازهای بازاریابی خود صحبت می‌کنند در حالی که ممکن است ایده‌ای از آنچه می‌خواهند به فروش برسانند و همچنین مشتریان خود نداشته باشند و به وضوح مشخص نکرده‌اند که چه چیزی باعث می‌شود به اندازه کافی از دیگران متفاوت باشند. آن‌ها فکر می‌کنند به سادگی می‌توانند در این رقابت برنده شوند اما اهداف غیر واقع بینانه‌ای دارند. با یوکن همراه باشید تا بدانید چگونه می‌توانید اهداف واقع‌گرایانه‌ای برای کسب و کارتان تعیین کنید.

حتما شما هم داستان‌های بسیاری در مورد موفقیت‌های بزرگی که افراد از طریق فن آوری و تفکری متفاوت، راه هایی برای آسان تر و راحت تر کردن زندگی مردم ایجاد کردند، شنیده‌اید.

به عنوان مثال، Airbnb به مردم اجازه می‌دهد در مقصد مورد نظر خود به راحتی محل سکونت پیدا کنند و افرادی که فضایی بلا استفاده دارند را تشویق می‌کند به وسیله‌ی آن کسب درآمد کنند. uber برای افرادی کارآمد شد که مایل بودند با قیمتی کمتر مسافران را به مقصدشان برسانند و به مسافران هم راهی ارزان‌تر برای رفت و آمد ارائه داد.

این امر باعث می‌شود بسیاری از افراد هیجان زده شوند و فکر کنند آن‌ها هم می‌توانند همین کار را انجام دهند.

هیجان‌زده شدن برای شروع یک کسب و کار خوب است اما بسیاری از مردم ایده‌های غیر واقع بینانه ای راجع به آنچه برای انجام این کار نیاز است دارند. آن‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند کسب و کار جدید خود را راه اندازی کرده و موفقیت این شرکت‌های بزرگ را تجربه کنند.

اعتماد به نفس داشتن عالی است، اما برای رسیدن به موفقیت و نتیجه‌ی دلخواه باید در درجه اول واقع بین بود. محصولات و خدمات خوب بسیار زیادی وجود دارند، شما باید واقعاً ببینید که از چه لحاظ از این خدمات و محصولات متفاوت هستید. اگر این گام مهم را از دست بدهید، در انبوه محصولات و خدمات گم می‌شوید، هرگز توجهات را به خود جلب نمی‌کنید و در نهایت شکست می‌خورید!

پس چگونه باید شروع کرد؟ در ادامه پنج مرحله که به شما کمک می‌کند اهداف واقع‌بینانه‌ای برای کسب و کاری که در ذهن‌تان دارید تعیین کنید، معرفی می‌کنیم.

۱٫ پیام‌های کلیدی ایجاد کنید

بسیاری از افراد می‌گویند که آن‌ها متفاوت هستند، اما آیا واقعاً می‌توانند این را ثابت کنند؟ اگر می‌خواهید در کسب و کار خود موفق شوید، باید تفاوتی که نسبت به دیگران در محصول و خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید دارید را بشناسید. سه تا پنج چیزی که به وضوح تفاوت شما از رقیبان‌تان را نشان می‌دهد یادداشت کنید. همین نکات ریز و کوچک شما را در جهت رسیددن به موفقیت کمک می‌کند.

۲٫ قیمت‌هایتان را مشخص کنید

اگر افراد در مورد قیمت از شما سؤال کنند و پاسختان واضح نباشد باعث می‌شود امیدشان را در شما از دست بدهند. دقیق باشید و رقمی انتخاب کنید که احساس می‌کنید مناسب است. این را هم بدانید که اگر قیمت را بیش از حد بالا تعیین کنید مشتریان‌تان از دست خواهند رفت.

بهتر است ابتدا کمترین قیمت را محاسبه کنید سپس آنچه فکر می‌کنید عادلانه است را تعیین کنید. برای قیمت‌گذاری در شروع کارتان بهتر است این سه معیار را در نظر بگیرید:

۱٫ ابتدا آنچه احساس می‌کنید برای شما مناسب است را ارزیابی کنید.

۲٫ از پایین یا سطح متوسط قیمت‌تان را تعیین کنید.

۳٫ به تدریج همان‌طور که شهرتتان افزایش می‌یابد قیمت‌تان را افزایش دهید.

۳٫ برنامه‌ای که با زمان شما هماهنگ است، بسازید.

اغلب اوقات افراد فضا، زمان و منابع مورد نیاز برای رسیدن به آنچه برنامه ریزی کرده‌اند را نادیده می‌گیرند‌. در مورد آنچه می‌توانید انجام دهید واقع بین باشید. به عنوان مثال، اگر ایده‌آل‌تان این است که هر هفته دو پست در وبلاگ‌تان قرار دهید و بخواهید این کار را انجام دهید باید بدانید که این حجم از کار فشار زیادی به عنوان صاحب یک کسب و کار روی شما ایجاد کند. بهتر است بگویید که حداقل توانایی‌تان قرار دادن سه پست در هر ماه است اما شما می‌خواهید در ماه هشت پست را هدف قرار دهید. این‌گونه واقع‌بینانه‌تر پیش رفته‌اید و نتیجه‌ی بهتری هم عایدتان خواهد شد.

۴٫ فهرستی از آنچه انجام می‌دهید‌ و همچنین آنچه انجام نمی‌دهید تهیه کنید

شاید شما هم اهداف زیادی داشته‌اید و می‌خواسته‌اید به آنها دست پیدا کنید اما هیچ وقت به آنها نرسیدید. شاید با خودتان فکر می‌کنید که زمان کافی نداشتید یا اینکه اهداف‌تان غیرواقعی بوده است. اما باید بدانید یکی از عمده‌ترین دلایلی که سبب می‌شود افراد به آنچه می‌خواهند نرسند این است که روی هدف اصلی خود تمرکز نمی‌کنند و سایر کارهایی که به آنها در رسیدن به هدف‌شان کمکی نمی‌کند را رها نمی‌کنند.

باید یاد بگیرید به چیزهایی که زمانتان را می‌گیرند اما به شما کمکی نمی‌کنند تا به اهداف خود برسید نه بگویید. برای رسیدن به اهداف شاید سخت‌ترین کاری است که باید انجام داد این است که چیزهای دیگر را در زندگی رها کرد. پس اگر می‌خواهید برای رسیدن به اهداف‌تان واقع‌گرایانه عمل کنید باید با واقعیت مواجه شوید. بنابراین

۱٫ فهرستی از تمام چیزهایی که در زندگی خود باید انجام دهید تهیه کنید‌.

۲٫ دور چیزهایی که الهام بخش نیستند یا حس تحقق به شما نمی‌دهند خط بکشید. مگر اینکه فهرست شما شامل مراقبت از فرزندان کوچکتان و یا کمک به بستگان سالخورده باشد، به احتمال زیاد، پاسخ واضح است.

اگر کسب و کارتان را با این اهداف واقع‌بینانه شروع کنید به احتمال بسیار زیادی به موفقیت خواهید رسید. بسیاری از افراد برای به ثمر رساندن کسب و کارشان تلاش‌های زیادی می‌کنند ولی این مراحل را نادیده می‌گیرند و بعد از اینکه پس از گذشت مدتی به نتیجه‌ای که می‌خواستند نرسیدند، ناامید می‌شوند.

پس اگر می‌خواهید کسب و کاری را شروع کنید و اهداف و رویاهایی را در سر می‌پرورانید وقت این رسیده است که آستین‌هایتان را بالا بزنید و با رو‌ش‌هایی که ذکر کردیم اهداف واقع‌گرایانه‌ای برای رسیدن به هدف‌تان تعیین کنید.

منبع : Entrepreneur

x

حتما ببینید

رهبری اثرگذار با سرمایه‌گذاری در تیم

رهبری کسب‌وکار بیش از مفاهیم مدیریتی به اثرگذاری بر اعضای تیم می‌پردازد و سرمایه‌گذاری صحیح ...