خانه » روش های موفقیت » چگونه برای برند خود شخصیت منحصر به فردی ایجاد کنیم

چگونه برای برند خود شخصیت منحصر به فردی ایجاد کنیم

آیا تا به حال برای برند خود یک داستان مناسب طراحی کرده اید؟ چنانچه تا امروز چنین کاری انجام نداده اید درصدد انجام آن باشید.

حال به بررسی دلایل ساخت این داستان می پردازیم. در قدیم انسانها برای تحت تاثیر قراردادن یکدیگر به داستان سرایی می پرداختند و این داستان ها به سادگی در ذهن افراد ماندگار می شد و چون از نظر احساسی بسیار عمیق بود انسان ها را تحت تاثیر خود قرار می داد، بنابراین شما نیز برای تحت تاثیر قراردادن مخاطبان خود از داستان سرایی برای برندتان استفاده نمایید.

داستان ها در ذهن مشتریان تاثیر به سزایی دارند: همواره به صورت “آهسته و پیوست حرکت کنید” تا موفق شوید. احتمالا این جمله بسیار ساده را بارها و بارها شنیده اید و در ذهنتان ماندگار شده است، ممکن بود اگر ادبیات دیگری در خصوص این جمله به کار می رفت هیچ وقت در ذهن شما نمی ماند. شما باید داستان ساده و مناسبی را برای برندتان انتخاب کنید تا در ذهن افراد ماندگار شوید. این داستان ها باید واقعی باشد، بعد از سادگی واقعی بودن دومین نکته لازم برای نوشتن داستان برای یک برند می باشد. باید داستان برند شما متقاعد کننده و قابل باور باشد.

بنابراین با توجه به موارد فوق از این به بعد سعی کنیم برای برند خود شخصیت منحصر به فرد خلق کنیم:

۱ – برای داستان برندتان هویت سازی نمایید

شما می توانید برای برند کاراکتر (شخصیت) خلق کنید، البته با توجه به هویت و جایگاهی که برند شما دارد. مثل ممکن است هویت برند شما مانند یک قهرمان باشد و یا یک راهنما، به هر حال طبق هویت برندتان باید کاراکتر انتخاب نمایید. خوب است بدانید که انتخاب کاراکتر مناسب برای هویت برند کمک بسزایی در داستان سرایی برند خواهد نمود.

۲ – برای برندتان دشمن تراشی کنید و در مقابل آنها تندیس موفقیت شوید

سعی نکنید روند کاری تان را در فضایی بی حاشیه پیش ببرید، گاها ایجاد هیجان توجه مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد. در گام نخست دشمنانتان را بیابید و بعد به مقابله با آنها بپردازید برای مقابله با آنها شما نیاز دارید که هدف اولیه برندتان را مرور کنید و بعد برای مقابله با دشمن استراتژی پیدا کنید، مثلا اگر شما یک موسسه مالی، اعتباری دارید دشمن شما مشتریان ولخرج هستند شما باید بتوانید این دشمن را سر جای خود بنشانید، یعنی باید با هنرمندی هر چه تمام تر نقطه ضعف مشتریان را به آنها بشناسانید تا آنها با واقعیت مواجه شوند و به خودشان بیایند و بعد از اینکه متوجه شدند پول هایشان را در موسسه شما پس انداز کنند.

۳ – برای شخصیت و هویت برندتان ایجاد انگیزه نمایید

پتانسیل های برندتان را کشف کنید و بر روی آن سرمایه گذاری کنید تا بتوانید به برندتان جنب و جوش ببخشید. مثلا چنانچه شما تولید کننده مواد بهداشتی هستید، پتانسیل برند شما سرمایه گذاری برای مبارزه علیه آلودگی می باشد.

۴ – مخاطبان برند شما همان قهرمانان برند شما هستند

از داستان ابتدایی برند شما تا محصولات و خدمات شما بگونه ای باید طراحی و اجرا شود تا چنانچه مخاطبان نتوانستند از محصولات و خدمات شما خرید نمایند احساس شکست کنند، یعنی کاراکتر و هویتی که برای برندتان طراحی می کنید باید کلیه نیاز های نهان و عیان مخاطبان رانیز پوشش دهد و بتواند آنها را خوشحال کند.

۵ – برندتان را به صورت یک قهرمان به مخاطبان معرفی کنید

برندتان را مثل یک قهرمان بی نظیر در نظر مخاطبان جلوه دهید. شما باید با هنرمندی هرچه تمام تر مزایا و خدماتی برای محصولات و خدماتتان به مشتریان ارائه نمایند که در میان رقبا متمایز جلوه کنید.

منبع : iranvis.com

x

حتما ببینید

چگونه سریع به موفقیت برسیم؟

دستیابی سریع به موفقیت چیزی است که همه ما آنرا میخواهیم اما آیا به راحتی ...