خانه » روش های موفقیت » ۱۱ کاری که باید انجام دهید تا در کسب و کار آنلاین خود موفق باشید

۱۱ کاری که باید انجام دهید تا در کسب و کار آنلاین خود موفق باشید

شنیده اید که اینترنت می تواند کسب و کار شما را به کلی تغییر دهد. این یک ایده ی هیجان انگیز است! دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ اگر می خواهید شما هم از این قانون استفاده کنید، برای توسعه و حفظ کسب و کار آنلاین و موفق خود، به نکات زیر توجه کنید.

۱ – هدف شبکه های خود را تعریف کنید

قبل از این که تصمیم به انجام کاری بگیرید، به هدف خود فکر کنید. به عنوان مثال، شاید هدف شما یافتن یک شغل بهتر باشد. شاید به دنبال کاربرانی برای راه اندازی کار خود هستید. شما حتی ممکن است به دنبال افرادی در حرفه ی خود باشید که بتوانند به شما یاری برسانند. همه ی این اهداف، خوب هستند. برای گرفتن نتایج بهتر، هدفتان را به قسمت های کوچک تبدیل کنید.

این مثال را در نظر بگیرید:

اگر هدف از راه اندازی کسب و کار در شبکه ی آنلاین، این باشد که یک کار جالب تر و با درآمد بالاتر بیابید، باید مراحل زیر را بگذرانید:
مرحله ۱: عنوان شغلی و صنعتی خود را که به آن علاقه مند هستید، انتخاب کنید. به عنوان مثال: مدیریت پروژه در صنعت مالی.
مرحله ۲: سه نفر در شبکه ی اجتماعی LinkedIn بیابید که در حال حاضر به شغل شما مشغول هستند.
مرحله ۳: به افراد بالا در شبکه ی LinkedIn ایمیل بزنید و از آن ها چند سوال بپرسید.
مرحله ۴: به مدت یک ماه، هر هفته مراحل ۲ و۳ را تکرار کنید.

۲ – بر روی یک پلت فرم رسانه های اجتماعی، به طور همزمان تمرکز کنید

در این دنیای آنلاین، به راحتی دچار مشغله ی کاری می شوید. در عوض، یک پلت فرم انتخاب کنید و تمام تلاش خود را بکنید. مثلا «ست گودین»، کارشناس بازاریابی و نویسنده، بیشتر تلاشش را بر روی وبلاگ خود می کند. در نتیجه، او یکی از محبوب ترین وبلاگ ها را در اینترنت دارد.

۳ – نوشتن یک پروفایل لینکداین قوی

لینکداین، نوعی شبکه ی اجتماعی کسب و کار می باشد. اگر به دنبال مشتریان و یا یک شغل جدید هستید، لینکداین یک منبع عالی است. یک پروفایل لینکداین قوی، شامل تجربیات کاری به خصوص دستاوردهایتان، تحصیلات و علائق شما می باشد. اطمینان حاصل کنید که عکس تان نیز آنجا باشد. برای جزئیات بیشتر به نکته ی ۴ مراجعه کنید. از همکاران و مدیران سابق بخواهید برای تان نظرات خود را بنویسند، با این کار می توانید یک پروفایل چشم گیر بسازید.

۴ – عکس با کیفیتی از خود بگذارید

چند ماه پیش، به دوستم پول دادم تا عکسی حرفه ای از من بگیرد و آن را بر روی لینکداین من بگذارد. حدود ۳۰ دلار پول دادم و البته باید بگویم که ارزشش را داشت. شما هم بهتر است همین کار را انجام دهید و مراقب عکس تان نیز باشید. برای راه اندازی سایت های جدید، از این عکس بارها و بارها استفاده خواهید کرد. آیا نمی دانید چه بپوشید که عکس خوبی داشته باشید؟ به نظر من، به گونه ای لباس بپوشید که انگار به مصاحبه ی شغلی می روید و فراموش نکنید که همیشه و هیشه لبخند بزنید!

۵ – از طریق ایمیل، رابطه ی عمیقی برقرار کنید

با چند روز و یا چند هفته تلاش مستمر، از افراد جدیدی که به لینکداین و یا توییتر شما می پیوندند، خوشحال می شوید. این نوع ارتباطات، برای دریافت ارزشی خارج از رابطه ی کسب و کار مثلا مشاوره ای برای جست و جوی کار، خرید و فروش و …، مفید بوده و منجر به ایجاد یک رابطه ی عمیق و معقولانه در دراز مدت می شود. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، شروع یک رابطه از طریق ایمیل می باشد. این کار را با ۲ و یا ۳ سوال کوتاه و ساده از طریق ایمیل شروع کنید.

۶ – روابط تان را از طریق نرم افزارهای ارتباطی و یا تلفن زیاد کنید

ارسال مداوم ایمیل، شما را از ۹۰% مردم پیش می اندازد. درخواست ارتباط از طریق تلفن و یا نرم افزارهای ارتباطی، شما را در صدر موفق ترین فرد در شبکه قرار می دهد. از آن جا که تماس های تلفنی موجب زحمت می شود، در تماس ها ملاحظه ی بیشتری به کار ببندید. به عنوان مثال، اگر در یک ماه ۲۰ نفر به شبکه ی لینکداین اضافه کردید، فقط با سه و یا چهار نفر از آن ها صحبت کنید.

۷ – نتایج خود را در هر ماه ارزیابی کنید

در هر ماه، فعالیت های رابطه ی کسب و کار آنلاین خود را در اولین گام، ارزیابی کنید. وقتی برای اولین بار، کار در دنیای آنلاین را آغاز می کنید، تصور می کنید که نتایج اولیه با انتظارات شما همخوانی ندارد. به همین دلیل، باید هر ماه پیشرفت خود را بازبینی کنید.

۸ – به روز رسانی را انتخاب کنید

ایجاد رابطه ی مستحکم، زمان زیادی می برد. خوشبختانه، می توانید با مشارکت فعال، به روند این فرایند سرعت ببخشید. تحقیقات اخیر توسط «کوان لی» بر روی «کمپانی سریع»، سه توییت برای رسیدن به بهترین نتیجه را در طول روز پیشنهاد می دهد. البته، میزان استفاده ی شما، بسته به اهداف و مهارت هایتان متفاوت است.

۹ – نوشتن نظرات عمیق

خود ارتقایی خیلی مهم است، اما هنوز به اندازه ی کافی در ایجاد روابط آنلاین موفق نیست. همکاری با دیگران مثلا نظر نوشتن، مهم است. مثلا، اگر با مقاله ی جالبی در توییتر برخورد کردید، از آن ها تشکر کنید و بنویسید که از چه قسمتی از متن خوشتان آمده است. مثلا بنویسید: « من نکته ی ۸ را دوست داشتم، چون اطلاعات خوبی از به روز رسانی توییتر به من داد.»

۱۰ – آموزش دیدن در روابط کسب و کار آنلاین

ایجاد روابط کسب و کار آنلاین، نیازمند زمان و مهارت زیادی است. در این مقاله، فقط می توانیم به طور سطحی به آن بپردازیم. در ادامه ی دانش اندوزی، به دنبال کارشناسان شبکه ای باشید. این کار نشان دهنده ی اهمیت این موضوع است. برای چگونگی درک بهتر اهمیت شبکه های اجتماعی در کسب و کار آنلاین، می توانید از مقاله «صرف زمان برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی» و برای آشنایی با ابزارهای این شبکه ها از مقاله «بهترین ابزار برای افزایش موفقیت در شبکه های اجتماعی» استفاده کنید.

۱۱ – بدانید که هیچ جایگزینی برای فعالیت های رو در رو وجود ندارد

ابزار آنلاینی مانند رسانه های اجتماعی و ایمیل، برای شروع و ادامه ی روابط کسب و کار مفید هستند. با این حال، هیچ چیز جایگزین روابط رو در رو نمی شود. به همین دلیل افراد فعال، بیشتر در کنفرانس ها حضور دارند.

منبع : iranvis.com

x

حتما ببینید

نکاتی مهم برای ورود هر کسب‌و‌کار به شبکه‌های اجتماعی

آیا کسب و کار شما در شبکه‌‌های اجتماعی ورود کرده است؟ اگر کسب‌و‌کار شما از ...