خانه » مد و مسائل زندگی » واکنش را متوقف و شروع به پاسخ دادن کنید

واکنش را متوقف و شروع به پاسخ دادن کنید

بهداشت واقعی از گوش دادن به کل وجود خود شما نشأت می گیرد.

هنگامی که شما در مورد سلامت جسمی خود صحبت می کنید، گوش دادن خیلی آسان تر می شود. چشم پوشی از درد در زانوی چپ شما سخت است. از سوی دیگر، احساسات کمی سختتر است. در جایی در امتداد خط زندگی، شما حوادث را به عنوان “خوب” یا “بد” برچسب می زنید و پاسخ هایی از پیش تعیین شده برای هر دو می سازید.

عملاً تمامی افکار و احساسات شما پاسخ های مشروط برگرفته از تجارب گذشته بود. این یک استراتژی طبیعی برای مقابله با فرصت های جدید است. اما اگر استراتژی شما ناقص است، شما در زندگی شخصی و حرفه ای تان،همچنان از تلاش های خود بازده کم دریافت می کنید.

در نهایت، چیزی ظاهر می شود و شما را از منطقه راحتی تان بیرون می کشد. اگر شما یک استراتژی برای مقابله با چالش های جدید ندارید، مدت طولانی طول می کشد تا آنکه تحت فشار دست و پنجه نرم کنید.

واکنش را متوقف کنید و شروع به پاسخ دادن کنید. توانایی پاسخ با عنوان روشن در کسب و کار به خصوص در مراحل اولیه، بسیار مهم است. به عنوان مثال، من یک بار یک معامله تجاری چند میلیون دلاری را از دست دادم چون نتوانستم از شکست های گذشته ام بگذرم. من بر اساس گذشته واکنش نشان دادم، و به عنوان یک نتیجه، من منشأ یک معامله امیدوار کننده بودم.

هر روز آکنده از تصمیماتی می شود که آینده شرکت و کار شما را شکل می دهد. هنگامی که شما به زندگی واکنش نشان می دهید، بر اساس هر حافظه و یا عادات قدیمی اقدام می کنید. اما برای ایجاد یک شرکت موفق، نیاز دارید با آرامش و منطقی پاسخ دهید.

پاسخ به معنای مشاهده کامل و آگاهی است. این به معنای نتیجه گیری نکردن، دیدن وضعیت از هر زاویه و پذیرش این است که نظر شما ممکن است یک نظر یا حتی یکی از بهترین نظرات نباشد. هر چه بیشتر به خود گوش دهید آسان تر به واکنش شرطی قدیمی خود پی می برید. همانطور که احساسات رخ می دهد، شما می توانید پاسخ جدید ایجاد کنید و اجازه دهید واکنش های معیوب محو شوند.

بازسازی مکانیزم پاسخ شما مزایای بسیاری برای شما فراهم می کند. به گزارش انجمن روانشناسی آمریکا، یک حالت روانی سالم می تواند به بهبود سلامت کلی شما، حفظ سیستم ایمنی بدن شما و کاهش خطر ابتلا به افسردگی و بیماری های قلبی کمک کند و با یک ذهن روشن، می توانید با اطمینان بهترین تصمیمات را برای سرمایه گذاری در حال رشد خود اخذ کنید.

۱ – خود را جمع و جور کنید

قبل از واکنش، توقف کنید و اجازه دهید واکنش عاطفی اولیه تان بگذرد. سپس این فرصت را دوباره بررسی کنید و ببینید که چقدر شما متفاوت پاسخ می دهید. این فرآیند را تکرار کنید، به خودتان زمان بدهید تا از طریق شایسته سازی قدیمی خود کار کنید. راه رفتن را به عنوان یک کمک به خود در نظر بگیرید. این امر به شما زمان استراحت و آرام کردن افکار تان را می دهد.

۲ – احساسات خود را تنظیم کنید

زمانی که شما تحت فشار هستید وضوح، دشوار است، بنابراین زمانی که احساس اضطراب می کنید هرگز تصمیم مهمی نگیرید. اگر شما از لحاظ جسمی یا عاطفی آماده نیستید، تا زمانی که شرایط ذهنی خوبی ندارید کاری نکنید.

۳ – در اطراف حرکت کنید

فردی که مراقب سلامتیش است هرگز شکست نمی خورد. علاوه بر اینکه به شما زمانی برای فکر کردن می دهد، فعالیت بدنی کمک می کند انرژی اضطراب را بر طرف کنید. در واقع، مطالعات نشان می دهد که دانش آموزان کالج که در ورزش هفتگی شرکت می کنند احساس ناامیدی، افسردگی و خودکشی شان کاهش می یابد. من دوست دارم به سالن ورزش بروم، از هدفون استفاده کنم و فقط به خودم زمانی بدهم که در مورد چالش های زندگی فکر نکنم این باعث به وجود آمدن راه حل هایی از یک ورق تمیز می شود، به جای اینکه از داخل مسئله راه حل هایی بیابیم چند لحظه از بیرون مسئله به آن نگاه کنیم.

زندگی، مجموعه ای از وقایع و تجارب است. هر یک فرصتی برای رشد و تبدیل شدن به یک فرد بهتر است. بنابراین هر چالش را با چشم های تازه ببینید. واکنش به همان روش های قدیمی در تجربه های جدید، شما را به مکانی که می خواهید نمی برد.

منبع : iranvis.com